από G. Apoxios - — 7 Ιανουαρίου 2010 @ 14:18
Συμφωνώ 100% με το νομοσχέδιο, αλλά νομίζω ότι θα πρέπει να προστεθούν και επιπλέον τροποποιήσεις:
1η. Η Ιθαγένεια να αποκτάται αυτομάτως με το θα πατήσει το πόδι του οποιοσδήποτε μετανάστης. Τα 5 χρόνια που απαιτούνται είναι πολλά.
2η. Να παρέχεται Ιθαγένεια σε όποιον κάτοικο Πακιστάν, Ινδίας, Κίνας, Κοσόβου, Σουδάν κλπ, το ζητήσει, αρκεί να συνοδεύεται με δήλωση του Ν.105 όπου θα δηλώνει ρητά ότι σκοπεύεει να επισκεφτεί την Ελλάδα.
3η. Μετά την παροχή Ιθαγένειας, όλοι οι νεο-ιθαγενείς να δικαιούνται ιδιόκτητης κατοικίας. Είναι φασιστική διάκριση να έχει κατοικία παλαιο-ιθαγενής και να μην έχει ο νεο-ιθαγενής. Η απόδοση της κατοικίας να γίνεται με κλήρωση στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι παλαιο-ιθαγενείς Έλληνες πολίτες κάθε Πέμπτη μαζί με το Τζόκερ. Ο «τυχερός» που θα κληρώνεται θα υποχρεούται να παραδίδει τα κλειδιά και τους τίτλους ιδιοκτησίας του σπιτιού του στον νεο-ιθαγενή της αρεσκείας του. (Εξαιρούνται της κληρώσεως οι κάτοικοι Εκάλης, Καστριού, Πεντέλης και Ψυχικού).
4η. Κάθε νεο-ιθαγενής να δικαιούται την αυτόματη και χωρίς εξετάσεις εισαγωγή του στα ΑΕΙ. Επίσης να παίρνει το πτυχίο του στα μισά χρόνια φοίτησης από αυτά που απαιτούνται για τους νεο-ιθαγενείς.
5η. Οι νεο-ιθαγενείς να προσλαμβάνονται στο Δημόσιο αμέσως και χωρίς τη μεσολάβηση του φασιστικού ΑΣΕΠ
Αυτά προς το παρών και εύχομαι να ληφθούν υπόψιν
από Ειρήνη - — 7 Ιανουαρίου 2010 @ 13:57
Στις διευκρινήσεις που έχετε αναρτήσει αναφέρεστε στον αριθμό των μεταναστών που θα δικαιούνται να ψηφίσουν στις προσεχείς δημοτικές εκλογές. Τον αριθμό των ατόμων που πρόκειται να αποκτήσουν ιθαγένεια στο άμεσο και στο μακρινό μέλλον γιατί δεν το αναφέρετε; Βγάζετε ένα νομοσχέδιο χωρίς να έχετε κάνει την απαιτούμενη μελέτη; Το θέμα είναι πολύ σοβαρό για να πειραματιζόμαστε και για να λέμε αργότερα το πώς θα έπρεπε να έχει συνταχθεί, όπως έχει συμβεί με τόσους άλλους νόμους.
Το κείμενο που λέτε ότι φαίνονται οι προεκλογικές δεσμεύσεις του ΠΑΣΟΚ έχει δημοσιευθεί παραμονές των εκλογών (01/10/2009 21:30) και πέρα από τα αποσπασματικά χωρία που αναφέρονται στις διευκρινήσεις μεταξύ των άλλων αναφέρει: «διαφύλαξη των συνόρων και αποτροπή παράνομης εισόδου μεταναστών διασφάλιση της δημόσιας τάξης με την καταστολή παράνομων δραστηριοτήτων τόσο από μετανάστες όσο και από οποιονδήποτε επωφελείται από το καθεστώς παρανομίας των μεταναστών.»
Γιατί δεν ξεκινάμε πρώτα από αυτά; Και μπορούν να γίνουν; Μπορούν να κλείσουν αναίμακτα τα σύνορα και δεν γίνεται τόσο καιρό; Πάντως ένας νόμος που δίνει τόσο εύκολα την ιθαγένεια όχι μόνο δεν αποτρέπει αλλά ενθαρρύνει την παράνομη είσοδο. Στις δεσμεύσεις του ΠΑΣΟΚ αναφέρονται μεταξύ των άλλων προγράμματα κοινωνικής και οικονομικής ένταξης των μεταναστών, που προφανώς πρέπει να γίνουν για να γίνει σωστή ενσωμάτωση, αλλά με τι χρήματα θα υλοποιηθούν; Τότε που τα λέγατε νομίζατε πως υπήρχαν χρήματα, τώρα όμως που η χώρα κινδυνεύει να χρεοκοπήσει; Θα κάνετε το ένα χωρίς να κάνετε το άλλο; Έχετε και θα μπορούσατε να υπολογίσετε το οικονομικό κόστος για ένα συνεχές αυξανόμενο σώμα μεταναστών; Εδώ κινδυνεύουν να καταρρεύσουν οι υπάρχουσες δομές.
Αλλά ακόμα και αν υπήρχαν τα μέσα για όλα αυτά, είναι αρκετό; Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν έχει γίνει πλήρη ενσωμάτωση, παρότι οι συνθήκες ήταν και είναι καλύτερες; Εμείς πώς θα τα καταφέρουμε;
Πέρα αυτών, αναρωτιέμαι αν θα λάβετε υπόψη σας τα όσα γράφονται ή οι αποφάσεις είναι ειλημμένες και δεν αλλάζουν. Πάντως αν είστε τόσο δημοκρατικοί γιατί δεν γίνεται ένα δημοψήφισμα;
Αξιοτιμοι συντροφοι του ΠΑΣΟΚ,
ουδεποτε και κανεις προεκλογικα αναφερθηκε σε θεματα που αφορουν
την απονομη ιθαγενειας και δικαιωματος ψηφου στους αλλοδαπους-μεταναστες.Οταν ερχεστε λοιπον μετεκλογικα και θετετε αυτο το ζητημα
και μαλλιστα επειγοντως -ενω με ολα τα αλλα κεφαλαιωδη ζητηματα πχ.οικονομια,κριση,ανεργια,αναπτυξη,υγεια,παιδεια κλπ ουδολως εχετε
ακομη ασχοληθει- ειμαι υποχρεωμενος να σκεφτω και χωρις να διαθετω ΙQ ιδιαιτερα υψηλο, οτι ακολουθειτε επιταγες και κελευσματα παραγοντων
εκτος της χωρας και οτι τουλαχιστον σε καμια περιπτωση η ενεργεια σας αυτη δεν ειναι προς το συμφερον της Ελλαδας.Αν λοιπον οι ποταπες σκεψεις μου ειναι σωστες τοτε τιθεται ζητημα εσχατης προδοσιας…και
σας πληροφορω οτι ειμαι ολος αυτια και αν εχετε λογικα επειχειρηματα ισως και να με πεισετε…απλα διερωτωμαι αν οι αρχαιοι ημων και οχι
υμων προγονοι ειχαν αδικο οταν ελεγαν-ΠΑΣ ΜΗ ΕΛΛΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΣ-.
ευχαριστω για την φιλοξενια
ενας νεοελληνας μεταναστης στη χωρα του.
από Πολίτης Πάνος - — 7 Ιανουαρίου 2010 @ 13:37
Παρακολουθώντας κάποιος τη συγκεκριμένη διαβούλευση, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει τη θέση της πλειοψηφίας των ελλήνων πολιτών. Την αντίθεση μας, δηλαδή, στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, η οποία παρουσιάζεται, δίχως συναισθηματισμού, με ΔΕΚΑΔΕΣ ΕΥΣΤΟΧΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ, που δεν οφείλει να επαναλάβω.
Εύχομαι τα όσα γράφονται εδώ, να τα διαβάσουν και οι βουλευτές μας πριν κληθούν να ψηφίσουν στη Βουλή των Ελλήνων αυτό το ΛΑΘΟΣ. Αναφέρομαι ειδικά στους έλληνες βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που έχουν την πλειοψηφία και τους καλώ, να μας σεβαστούν που τους ψηφίσαμε ελπίζοντας στη λύση των δικών μας τεράστιων προβλημάτων και όχι στη μελλοντική δημιουργία νέων.
Κύριε Πρωθυπουργέ, στη προεκλογική σας εκστρατεία υποσχεθήκατε τη δημιουργία μίας σωστής μεταναστευτικής πολιτικής και όχι την τροποποίηση του Συντάγματος κάνοντας την χώρα μας «ιδανικό προορισμό» λαθρομεταναστών, παρέχοντας κίνητρα γι’αυτούς και τις οικογένειες τους. Δεν είναι δυνατόν να αντιλαμβάνεστε ότι κινδυνεύει η εθνική μας ακεραιότητα (όπως έχετε δηλώσει) εξαιτίας της δημοσιονομικής μας κατάστασης και όχι με αυτή τη τροποποίηση που πάτε να επιφέρετε στην ελληνική πραγματικότητα!
Ελπίζω, ο μόνος λόγος που δημιουργήσατε αυτό το θέμα, είναι για να δοκιμάσετε τα ανακλαστικά των πολιτών. Μέχρι στιγμής το μήνυμα το έχετε λάβει! Για θέματα ΕΘΝΙΚΑ πρέπει να γίνονται δημοψηφίσματα ,αλλά, επειδή το αποτέλεσμα του συγκεκριμένου δημοψηφίσματος το γνωρίζουμε όλοι, καλό θα ήταν να μην μπούμε σε όλη αυτή την διαδικασία και ΑΠΛΑ να ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ το νομοσχέδιο!
Επίσης, καλώ όλους τους δημοσιογράφους που είμαι σίγουρος ότι παρακολουθούν το θέμα, να το αναδείξουν στα ΜΜΕ και να βγουν στους δρόμους, να κάνουν δημοσκοπήσεις και να ρωτήσουν τους πολίτες.
Ευχαριστώ για τον χώρο που μου δώσατε.
από Κώστας Δημογιάννης - — 7 Ιανουαρίου 2010 @ 13:20Κύριε Πρωθυπουργέ,
Τό εφιαλτικό νομοσχέδιο γιά τήν απόδωση, ενάντια στήν θέληση τού Ελληνικού λαού, Ελληνικής υποκοότητος στίς εκατοντάδες χιλιάδες τών παρανόμως εισελθόντων είς τήν χώρα ξένων καί τών τέκνων αυτών θά αποτελέση τήν ταφόπλακα τού έθνους.
Τά εκατομυρια τών εισαχθέντων τριτοκοσμικών εποίκων, μέ εντολή ξένων κέντρων εξουσίας πρός τό εγχώριο πουλημένο κατεστημένο, δέν (θά) κάνουν τήν Ελλάδα «πολυπολιτισμική» χώρα, όπως παραπλανητικά προπαγανδίζεται, αλλά πολυεθνική, κάτι τό οποίο αποτελεί ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ. Δέν χρειάζεται μαγάλη σοφία γιά νά δεί κάποιος πού θά οδηγηθεί η χώρα άν οι παράνομοι επιβραβευθούν μέ τήν παροχή υποκοότητος. Ακόμα περισσότερα εκατομύρια θά κατακλύσουν τήν χώρα καί αυτή τήν φορά μέ μεγαλύτερη ευκολία αφού θά υπάρχουν εδώ «νόμιμες» παροικίες από κάθε χώρα στίς οποίες η κάθε αφικνυόμενη φουρνιά θά βρίσκει καταφύγιο καί παντός είδους κάλυψη. Σέ τέτοια περίπτωση είναι βέβαιο ότι σέ βάθος μερικών χρόνων η Ελλάδα θά διασπασθεί. Οι εχθροί μας καί οι «φίλοι» μας βλέπουν το πού οδηγούμεθα καί γι’ αυτό εγείρουν καί αυξάνουν τίς διεκδικήσεις των ενατνίον μας (Αιγαίο, Θράκη, Μακεδονία, Ήπειρο καί ποιός ξέερει τί άλλο ακόμη).
Επίσης, η ζωή τών Ελλήνων θά γίνει ακόμα πιό εφιαλτική. Περισσότερη ανεργία, μιάς και οι «νέοι πολιτες» θα διεκδικήσουν καί θά λάβουν θέσεις στό δημόσιο καί στίς μεγάλες τουλάχιστον επιχειρήσεις (ελέω καί τού νόμου κατά τών «διακρίσεων» 3304/2005), περισσότερο έγκλημα, περισσότερα κυκλώματα λαθρομετανάστευσης, λαθρεμπορίου, πλαστογραφίας καί άλλων παρανομιών. Η παιδεία, τά μέσα ενημερωσης καί οι δημόσιες υπηρεσίες θά αφελληνισθούν περαιτέρω, μέ τήν δικαιολογία ότι πρέπει νά λάβουμε υπ’ όψιν τίς «ιδιαιτερότητες» τών «συμπολιτών» μας. Οι επίορκοι πολιτικάντηδες θά ξοδέψουν ακόμα πιό πολύ δημόσιο χρήμα γιά νά καλοπιάσουν τούς νέους ψηφοφόρους καί τό κακό τελειωμό δέν θά έχει (αλήθεια, με ποιό δικαίωμα κύριε πρωθυπουργέ δίνετε πραξικοπηματικά σέ μή Έλληνες τό δικαίωμα ψήφου στίς προσεχείς δημοτικές εκλογές αλλοιώνοντας τήν θέληση τού εκλογικού σώματος;) Η ρητορία περί «ανθρωπίνων δικαιωμάτων» καί «αντιρατσισμού» είναι μία μεγάλη Νεοταξική απάτη η οποία σκοπόν έχει νά αξουδετερώσει τίς υγιείς αντιδράσεις στά σχέδια τού διεθνούς καπιταλιστικού μαγαλοκεφαλαίου τά οποία, χρησιμοποιώντας τούς αλλοεθνείς ώς μοχλό, αποβλέπουν στήν εξουδετέρωση καί κατάργηση τών εθνικών κρατών ώς εμποδίων στά σχέδια τής παγκοσμιοποίησης. Η λύση στό πρόβλημα πού ανιιμετωπίζει η χώρα είναι μία. Ο σταδιακός επαναπατρισμός τών λάθρα εισελθόντων. Μόνο όταν συμβεί αυτό θά αλλαξουν τά πράγματα.
Καί μιάς καί η μαύρη προπαγάνδα αποκαλεί όποιον είναι αντίθετος στά σχέδια τής Νέας Τάξης «φασίστα», «ακροδεξιό», «ρατσιστή» καί άλλα, ας δούμε τί λέει γιά τό προτεινόμενο νομοσχέδιο τό αριστερό περιοδικό Άρδην σέ πρόσφατο άρθρο του¨
ΟΧΙ ΣΤΟ ΛΑΟΚΤΟΝΟ ΚΑΙ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ
«Το υπό έγκριση νομοσχέδιο του ΠΑΣΟΚ για την απόκτηση ελληνικής ιθαγένειας από τους μετανάστες θα μεταβάλει, εάν εγκριθεί, ριζικά τον χαρακτήρα και την φυσιογνωμία της ελληνικής κοινωνίας. Πρόκειται για ένα πανάθλιο, τυχοδιωκτικό εφεύρημα το οποίο επικαλείται ευγενείς σκοπούς, επιτυγχάνοντας τα εκ διαμέτρου αντίθετα αποτελέσματα»
(http://www.ardin.gr/node/2666)
Αλλά τό μέγα θέμα πού εγείρεται είναι τό ποιός είναι ο κυρίαρχος αυτού τού τόπου. Εάν επιχειρηθεί η εφαρμογή αυτού τού σχεδίου, τό οποίο αλλάζει τόσο δραματικά καί μέ ανεπανόρθωτες συνέπειες τήν χώρα, χωρίς τήν συγκατάθεση τού λαού, τότε αυτό θά είναι ένα αντιδημοκρτικό καί αντεθνικό πραξικόπημα. Έχετε λοιπόν υποχρέωση, κύριε πρωθυπουργε, είτε νά αποσύρετε αυτό τό νομοσχέδιο ή νά ζητήσετε τήν έγκριση τού Ελληνικού λαού μέσω ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ. Εάν αρνηθήτε νά πράξετε τό δέον, τότε αυτό θά επιβεβαιώσει καί στόν πιό αφελή τό ότι η χώρα τελεί υπό κατοχήν. Καί όταν μία χώρα τελεί υπό κατοχήν, ο λαός τηε έχει τό δικαίωμα καί τήν υποχράωση, σύμφωνα μέ τό σύνταγμα, νά αντιστέκεται σ’ αυτήν τήν κατοχή καί τούς κατοχικούς νόμους καί νά αγωνισθεί γιά τήν απελευθερωση του τόπου του
από Λάκης Κλαπας - — 7 Ιανουαρίου 2010 @ 13:00Θα υπενθυμήσω ότι η κίνηση για απόκτηση ιθαγένειας με βρίσκει εξαιρετικά σύμφωνο, μια και δεν μπορώ να αντιδράσω διαφορετικά, εφ’όσον η κυβέρνηση , δεν κάνει Δημοψήφισμα , για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Φαίνεται «οι δεσμύσεις» που έχουμε αναλάβει, είναι ισχυρότερες της δημοκρατικής διαδικασίας ενός δημοψηφίσματος!!! Πάντως εγώ βλεπω τα εξής αισιόδοξα:
Κατ’αρχήν, η Ελλάδα θα γίνει Πύλη εισόδου Μεταναστών, οι οποίοι, θα χρησιμοποιήσουν το διαβατήριο, για να πάνε στην πλούσια Ευρώπη της Γερμανίας , Αγγλίας, Σουηδίας κλπ.Τι να κάνουν εδώ; να μοιραστούνε μαζί μας τα χάλια μας και την φτώχεια που έρχεται;Οπότε έτσι τους, μεταφέρουμε το πρόβλημά μας, που αδυνατούμε να διαχειριστούμε, σε πρόβλημα της Ευρώπης. Ότι έγινε και με την Τουρκία, όταν αρχίσαμε να είμαστε υπέρ της εισόδου της στην ΕΕ!! Όταν αρχίσουν να αντιδρούν οι ευρωπαίοι, εμείς θα επικαλούμεθα τα Ευρωπαϊκά Δημοκρατικά πιστεύω και στην χειρότερη, θα τους ζητήσουμε λεφτά, για την προστασία των συνόρων της ΕΕ!!! Έτσι θα είναι όλοι ευχαριστημένοι.Οι δε μετανάστες θα μας ευγνωμονούν και θα μας ψηφίζουν, μέχρι να αποχωρήσουν για την Εσπερία.Βέβαια , το ότι κράτη σαν το Ισραήλ, δεν επιτρέπουν επ’ουδενί λαθρομετανάστευση , αυτό είναι η εξαίρεση, μιας και το Ισραήλ δεν μπορεί ναα συγκριθεί με την μεγαλοθυμία, μεγαλοψυχία και την πλέρια Δημοκρατικότητα του Έλληνα!!! Βλέπουν και οι ταλαίπωροι μετανάστες, ότι ο έλληνας, πόσο συμπονετικός και διόλου ρατσιστής είναι, γι’αυτό και είμαστε πρώτοι στην λίστα επιλογής του. Μην ξεχνάμε , ότι θα λύσουμε και το πρόβλημα της υπογεννητυικότητας έτσι, διότι τα κορίτσια μας που δεν βρίσκουν συζύγους, θα μπορουν να έρχονται σε γάμο με τα εύρωστα νειάτα της Αφρικής και της Ασίας, οπότε έτσι θα εμπλουτισθεί με νεο αίμα και η φυλή μας.Τι ωραία που θα είναι να ακούμε τα κάλαντα από μιγάδες!!! Να έχουμε συμπεθέρια από το Κογκό ή τον Νίγηρα!! Εγώ πάντως, πολύ θα ήθελα η κόρη μου να μου έκανε μερικά χαριτωμένα μιγαδάκια.Γιάυτό μην κολλάμε σε ρατσισμούς και μισαλοδοξίες. Η πρόοδος και οι Δημοκρατικές μας αντιλήψεις, μας οδηγούν στο λαμπρό μέλλον που ανοίγει η νεοεκλεγείσα κυβέρνησή μας , που προσπαθόντας να διαχειρισθεί την χρεοκοπία μας, που μας οδήγησαν οι προηγούμενοι, ΔΕΝ διστάζει να θέσει σε ΒΑΣΙΚΗ προτεραιότητα, την λύση του μεταναστευτικού και πολύ γρήγορα,πριν από τα μέτρα για την οικονομία. Άλλωστε η οικονομία μπορεί να περιμένει, διότι κανείς δεν θα θέλει την χρεοκοπία μας στην Ευρώπη, γιατί θα θέλουν πίσω τα λεφτά τους και για να αγοράζουμε και τα αυτοκίνητά τους. Έτσι θα έχουμε στην πράξη μια πολυπολιτισμική κοινωνία με τους Αφρικανούς, Πολυνήσιους, Βουσμάνους,Αφγανούς, Ιρακινούς κλπ, να έχουν τα τζαμιά τους, για να ακούμε την γλυκιά φωνή του Μουεζίνη..τα χαράματα απο τα μεγάφωνα.Άλλωστε το είχε προβλέψει και ο αείμνηστος Οζάλ «θα στείλουμε 3-4 εκατομμύρια Τούρκους στην Ελλάδα και θα την καταλάβουμε μέσω ΕΕ. χωρίς πόλεμο» .
«Εγώ δεν φοβάμαι την επιστροφή των φασιστών με τη μάσκα των φασιστών, αλλά την επιστροφή των φασιστών με τη μάσκα των δημοκρατών.»
Theodor W. Adorno
ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΚΕ έχουν πολλές φορές ζητήσει δημοψήφισμα στο παρελθόν.
Τώρα που πρόκειται να αλλοιωθεί το εκλογικό σώμα σε βάθος 4ετίας με 1.100.000 νέους ψηφοφόρους(που συνεχώς θα αυξάνονται) είναι ενάντια στην διεξαγωγή δημοψηφίσματος και κατηγορούν ως «ακροδεξιούς» όσους το ζητάνε.
Κύριοι το δημοψήφισμα είναι η πεμπτουσία της Δημοκρατίας.Το δημοψήφισμα για όποιο λόγο και αν διεξαχθεί ωφελεί την Δημοκρατία,δεν την περιορίζει.
Το περίεργο είναι ότι τα ίδια κόμματα(ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΚΕ) που θέλουν να δοθεί ιθαγένεια και δικαίωμα ψήφου στους μετανάστες άνευ δημοψηφίσματος,ήταν πέρυσι ενάντια στο να δοθεί δικαίωμα ψήφου στους απόδημους Ελληνες,απο τους οποίους θα ψήφιζαν το πολύ 300.000.
Αλλο παράδοξο της Δημοκρατίας μας είναι οτι για να προστεθούν στους ψηφοφόρους 1.100.000 μετανάστες χρειάζονται 151 ψήφοι στην Βουλή,ενώ για 300.000 απόδημους Ελληνες,τα 2/3 της Βουλής ή 200 βουλευτές.
Παραθέτω μερικά απο τα όσα έλεγαν τα κόμματα που πέρυσι ήταν υπέρ της διεξαγωγής δημοψηφίσματος για διαφορετικά θέματα:
Αντιγράφω τα λόγια(31/3/2008) του σημερινού Πρωθυπουργού:
«…Η πρόταση για δημοψήφισμα είναι η ξεκάθαρη δική μας διαχωριστική γραμμή από τη Δεξιά…..»
Ριζοσπάστης:Πέμπτη 17 Απρίλη 2008 – αριθ. φύλλου: 10052:
«…ο εισηγητής του ΚΚΕ Κ. Αλυσανδράκης, ο οποίος, μάλιστα, κατέθεσε στην επιτροπή κείμενο με εκατοντάδες υπογραφές πολιτών που ζητούν τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για την έγκριση της Ευρωσυνθήκης…»
Όταν ο κ.Τσίπρας ζητούσε Δημοψήφισμα για το Ασφαλιστικό…! Ζητήστε το και τώρα αν ενδιαφέρεστε για την Ελλάδα!Ομιλία του Αλ. Τσίπρα στις 22/3/2008:
«….Καλούμε τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς φορείς να υιοθετήσουν το αίτημα για δημοψήφισμα και να το στηρίξουν με πολύπλευρες δράσεις σε όλη τη χώρα, συλλέγοντας υπογραφές, εκδίδοντας ψηφίσματα, καλώντας τους πολίτες να το στηρίξουν…..»
Το τεράστιο μέγεθος της υποκρισίας όσων εναντιώνονται στην διεξαγωγή δημοψηφίσματος φαίνεται ξεκάθαρα σε ένα άρθρο(φαίνεται και σε πολλά άλλα,αλλά αυτό είναι χαρακτηριστικό γιατί είναι καθηγητής) της χθεσινής «Αυγής» απο τον καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών,Ν.Κ. Αλιβιζάτο όπου λέει:
ΑΥΓΗ 06/01/2010
«….Ευτυχώς το Σύνταγμα, με τις διαδικαστικές εγγυήσεις που το ίδιο θέτει (άρθρο 44 παρ. 2), αποκλείει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος «εν θερμώ» και για θέματα που δεν προσφέρονται για επίλυση με πλειοψηφικές λογικές…..»
Οπως βλέπεται οι κύριοι αυτοί δεν πιστεύουν στην Αμεση και πραγματική Δημοκρατία.Θέλουν την Δημοκρατία κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους,όπου και όποτε τους συμφέρει.
1.100.000 νέοι μη Ελληνες ψηφοφόροι που θα προστεθούν στο εκλογικό σώμα και θα επηρεάζουν άρδην τα εκλογικά αποτελέσματα,σίγουρα αποτελεί «θέμα για επίλυση με πλειοψηφική λογική».
Ο κ. Αλιβιζάτος και οι συν αυτώ(ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΚΕ) δεν θέλουν να γίνει δημοψήφισμα για το μεταναστευτικό,για να περάσουν οι δικές τους απόψεις,οι οποίες όπως φαίνεται ξεκάθαρα απο πολλές δημοσκοπήσεις είναι κάθετα αντίθετες με την βούληση του ελληνικού λαού.
Αν ήταν πραγματικοί δημοκράτες θα έπρεπε να συμφωνούν πάντοτε με την διεξαγωγή δημοψηφίσματος,όταν μεγάλο μέρος του ελληνικού λαού το απαιτούσε.
Απο ότι δείχνουν όμως μέχρι σήμερα είναι δημοκράτες όπου και όποτε τους συμφέρει…
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ, Ιστορικός, M.Phil., υπ.Δρ.Φ.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
1. Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
1.1 Η γερμανική νομοθεσία για την απόδοση ιθαγένειας
Η γερμανική νομοθεσία για την απόδοση της ιθαγένειας τροποποιήθηκε ν μέρει τον Ιούλιο του 1999 με την εισαγωγή του νέου Νόμου περί υπηκοότητας (Staatsangeröhigkeitsgesetz), ο οποίος αντικατέστησε τον αρκετά παλαιότερο ισχύοντα νόμο του 1913 (Reichs- und Staatsangeröhigkeitsgesetz). Ακολούθησε ο νέος νόμος για το μεταναστευτικό, ο οποίος ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2004 και τέθηκε σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2005. Ο νόμος φέρει τον τίτλο «Νόμος για τον έλεγχο και τον περιορισμό της μετανάστευσης και για τη ρύθμιση της παραμονής και της ένταξης των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των αλλοδαπών» (Gesetz zur Steuerung und Begrenzung der Zuwanderung und zur Regelung des Aufenthalts und der Integration von Unionsbürgern und Ausländern – Zuwanderungsgesetz). Η ίδια η ονομασία του νέου νόμου είναι ενδεικτική της φιλοδοξίας του γερμανικού κράτους να περιορίσει τη μετανάστευση, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην αναγνώριση μίας προβληματικής κατάστασης, η οποία προκύπτει από τη συνύπαρξη διαφορετικών εθνοτικών ομάδων στο πλαίσιο ενός ενιαίου κράτους.
Σύμφωνα με τις διατάξεις της γερμανικής νομοθεσίας πολίτης καθίσταται κάποιος εάν:
1. Έχει έναν γονέα Γερμανό πολίτη με τη γέννηση του (Abstammungsprinzip, κριτήριο προέλευσης. Πρόκειται για εφαρμογή της νομικής έννοιας του δικαίου του αίματος ήτοι της εθνοφυλετικής καταγωγής (jus sanguinis).
Όσον αφορά στην διαδικασία της πολιτογράφησης, της ένταξης, δηλαδή, αλλοδαπών στην γερμανική κοινωνία, η γερμανική νομοθεσία προβλέπει πλέον ότι ένας μετανάστης αποκτά το δικαίωμα πολιτογράφησης (Einbürgerung) εάν έχει γεννηθεί στην επικράτεια του γερμανικού κράτους (Geburtsortprinzip, κριτήριο τόπου γέννησης. Πρόκειται για εφαρμογή της νομικής έννοιας του δικαίου του εδάφους (jus soli).
Η πολιτογράφηση ενός αλλοδαπού μετανάστη πραγματοποιείται μόνον σε περίπτωση που ισχύουν όλες οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. Να είναι επί οκτώ (8) συνεχόμενα έτη μόνιμος και νόμιμος κάτοικος της Γερμανίας.
β. Να έχει στην κατοχή του άδεια ή δικαίωμα διαμονής.
γ. Να γνωρίζει την γερμανική γλώσσα σε ικανοποιητικό επίπεδο, ήτοι επάρκειας.
δ. Να έχει λευκό ποινικό μητρώο.
ε. Να αποδέχεται τις αρχές του γερμανικού Συντάγματος.
στ. Να έχει την δυνατότητα οικονομικής συντήρησης τόσο του εαυτού του όσο και των μελών της οικογένειάς του, χωρίς να λαμβάνει κρατικό επίδομα.
ζ. Να αποποιηθεί της προηγούμενης ιθαγένειάς του. Εξαιρούνται οι πολίτες κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι μπορούν να διατηρήσουν την ιθαγένεια της χώρας προέλευσής τους.
Τα τέκνα αλλοδαπών γονέων, τα οποία έχουν γεννηθεί στην Γερμανία, λαμβάνουν την γερμανική υπηκοότητα μόνον σε περίπτωση που έχουν γεννηθεί μετά την 1/1/2000 και ισχύουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο γονέων του τέκνου πρέπει να διέθετε οκτώ (8) έτη νόμιμης και μόνιμης διαβίωσης στην Γερμανία προτού το τέκνο γεννηθεί.
β. τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο γονέων του τέκνου πρέπει να διέθετε απεριόριστο δικαίωμα διαμονής (Aufenthaltsberechtigung) ή απεριόριστη άδεια διαμονής (unbefristete Aufenthaltserlaubnis) στην Γερμανία τουλάχιστον για τρία (3) έτη.
Και πάλι η γερμανική ιθαγένεια δεν απονέμεται κατά τρόπο αυτόματο, αλλά κατόπιν σχετικής υποβολής αίτησης κατά το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στη συμπλήρωση των δεκαοκτώ έως και τα είκοσι τρία έτη.
Στην Γερμανία εξακολουθεί να ισχύει η απαγόρευση εισαγωγής εργατικού δυναμικού, η οποία καθιερώθηκε το 1973, όταν για πρώτη φορά διαπιστώθηκε η προβληματική κατάσταση, η οποία σταδιακά προέκυπτε στο εσωτερικό της γερμανικής κοινωνίας λόγω της εισόδου μεταναστευτικού πληθυσμού.
Σε γενικές γραμμές, η γερμανική νομοθεσία εντάσσεται στο λεγόμενο εθνοτικό πρότυπο μεταναστευτικής πολιτικής, όπως οι νομοθεσίες και άλλων ευρωπαϊκών κρατών (Αυστρία, Ελβετία, Δανία, Ιταλία).
1.2. Η αυστριακή νομοθεσία για την απόδοση ιθαγένειας
Η αυστριακή νομοθεσία προβλέπει ότι η απόκτηση της αυστριακής ιθαγένειας είναι δυνατή μέσω των εξής τρόπων:
1.Εάν έχει έναν γονέα Αυστριακό πολίτη με τη γέννηση του.
2. Εάν διοριστεί ως καθηγητής σε πανεπιστημιακό ίδρυμα του αυστριακού κράτους. Στην περίπτωση αυτή ο/η σύζυγος και τα τέκνα του διδάσκοντος λαμβάνει με διαδικασία δήλωσης την αυστριακή υπηκοότητα.
3. Με ειδοποίηση, η οποία αφορά άτομα, τα οποία υπέστησαν διώξεις από το εθνικοσοσιαλιστικό καθεστώς, στο οποίο είχε υπαχθεί η Αυστρία την περίοδο 1938-45.
Η πολιτογράφηση ενός αλλοδαπού μετανάστη δεν πραγματοποιείται κατά τρόπο αυτόματο, αντιθέτως πραγματοποιείται μόνον σε περίπτωση που ισχύουν όλες οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. Να είναι επί δέκα (10) συνεχόμενα έτη μόνιμος και νόμιμος κάτοικος της Γερμανίας. Η προϋπόθεση αυτή είναι δυνατόν να μειωθεί στο χρονικό διάστημα των έξι (6) ετών, εάν ο υποψήφιος προς πολιτογράφηση εμπίπτει σε μία ή περισσότερες από τις κάτωθι κατηγορίες:
α1. Να έχει απωλέσει την προηγούμενη ιθαγένειά του.
α2. Να διακρίνεται για εξέχοντα επιτεύγματα στον τομέα της επιστήμης ή του αθλητισμού.
α3. Να είναι σε θέση να αποδείξει ότι έχει επιτύχει σε υψηλό βαθμό την προσωπική και επαγγελματική του ενσωμάτωση στην αυστριακή κοινωνία.
α4. Εάν αιτείται πολιτικού ασύλου.
α5. Εάν είναι πολίτης κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
α6. Εάν έχει γεννηθεί στην επικράτεια του κράτους της Αυστρίας.
β. Να μην έχει καταδικαστεί για ποινή ίση ή μεγαλύτερη των τριών (3) μηνών στην Αυστρία ή στο εξωτερικό.
γ. Να μην εκκρεμεί δικαστική δίωξη σε βάρος του.
δ. Να μην έχει ανακληθεί η άδεια παραμονής και να μην εκκρεμεί διαδικασία άρσης αυτής.
ε. Να έχει την δυνατότητα οικονομικής συντήρησης του εαυτού του, χωρίς να λαμβάνει κρατικό επίδομα, εκτός εάν συντρέχουν αντικειμενικοί λόγοι (λ.χ. θέματα υγείας).
στ. Να διατηρεί θετική στάση έναντι της Αυστρίας, στάση η οποία προκύπτει από την καθόλου συμπεριφορά του, να μην αποτελεί απειλή για την δημόσια τάξη και ασφάλεια, καθώς και για τα εθνικά συμφέροντα του αυστριακού κράτους.
ζ. Να μην διατηρεί σχέσεις με ξένα κράτη, τα οποία διατηρούν δυσμενείς σχέσεις με το κράτος της Αυστρίας και θα έβλαπταν το τελευταίο.
η. Να αποποιηθεί της προηγούμενης ιθαγένειάς του.
θ. Να γνωρίζει την γερμανική γλώσσα σε ικανοποιητικό επίπεδο.
ι. Να διαθέτει σε γενικές γραμμές άριστη συμπεριφορά.
1.3. Η ελβετική νομοθεσία για την απόδοση ιθαγένειας
Η ελβετική νομοθεσία για την απόδοση της ιθαγένειας είναι από τις πλέον συντεταγμένες και προσεγμένες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, χαρακτηρίζεται δε από σαφές αυστηρό και οριοθετημένο νομικό πλαίσιο, διαφυλάσσοντας την ευημερία και τον τρόπο ζωής του ελβετικού κράτους. Η Ελβετία ως κράτος διαθέτει ομοσπονδιακό πολιτειακό σύστημα και η απόδοση της ιδιότητας του Ελβετού πολίτη αφορά σε επίπεδο συγκεκριμένης κοινότητας και καντονιού.
Κατ’ αρχήν σε ομοσπονδιακό επίπεδο πολίτης καθίσταται κάποιος Ελβετός εάν ισχύουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
1. Έχει έναν γονέα Ελβετό πολίτη με τη γέννηση του (Πρόκειται για εφαρμογή της νομικής έννοιας του δικαίου του αίματος ήτοι της εθνοφυλετικής καταγωγής (jus sanguinis).
2. Εάν έχει υιοθετηθεί έως την ηλικία των 18 ετών, έως ότου ενηλικιωθεί, δηλαδή, από Ελβετό πολίτη.
Η απόδοση της ελβετικής ιθαγένειας δεν συμβαίνει επ’ ουδενί κατά τρόπο αυτόματο, ήτοι απλώς με την γέννηση κάποιου εντός του ελβετικού κράτους.
Όσον αφορά στην διαδικασία της πολιτογράφησης, της ένταξης, δηλαδή, αλλοδαπών στην ελβετική κοινωνία, η ελβετική νομοθεσία προβλέπει ότι σε ομοσπονδιακό επίπεδο ένας μετανάστης αποκτά το δικαίωμα πολιτογράφησης (Einbürgerung), σε περίπτωση που ισχύουν όλες οι ακόλουθες προϋποθέσεις. Ο ενδιαφερόμενος να πολιτογραφηθεί αλλοδαπός θα πρέπει:
α. Να είναι επί δώδεκα (12) συνεχόμενα έτη μόνιμος και νόμιμος κάτοικος της Ελβετίας.
β. Να έχει αφομοιωθεί από πολιτιστικής άποψης, ήτοι θα πρέπει να γνωρίζει τα ελβετικά έθιμα και τις ελβετικές πολιτιστικές παραδόσεις.
γ. Να τηρεί το νομοθετικό πλαίσιο του ελβετικού κράτους. Να μην έχει καταδικαστεί σε κάποιο είδος φυλάκισης και να μην εκκρεμούν κατηγορίες εναντίον του.
δ. Να μη θέτει σε κίνδυνο την εσωτερική ή εξωτερική ασφάλεια του ελβετικού κράτους. Η διάταξη αυτή αφορά κυρίως στους μουσουλμάνους μετανάστες ισλαμιστικών πεποιθήσεων.
Σε περίπτωση απορριπτικής απόφασης επί αίτησης πολιτογράφησης, δεν υφίσταται δικαίωμα άσκησης έφεσης κατά της ως ανωτέρω απορριπτικής απόφασης.
Οι ανωτέρω (α-δ) προϋποθέσεις ισχύουν για την κατ’ αρχήν αποδοχή της αίτησης πολιτογράφησης του αλλοδαπού σε ομοσπονδιακό επίπεδο. Κατόπιν ο ενδιαφερόμενος αλλοδαπός λαμβάνει την άδεια να αιτηθεί πολιτογράφησης στο επίπεδο του καντονιού και της κοινότητας. Τα επιμέρους καντόνια του ελβετικού κράτους διαθέτουν ιδιαίτερη νομοθεσία για την διαδικασία πολιτογράφησης. Οι προϋποθέσεις ποικίλουν και το χρονικό διάστημα μόνιμης και νόμιμης διαβίωσης σε κάποιο καντόνι ποικίλλει από τα δύο (2) έως και τα δώδεκα (12) έτη. Το αυτό ισχύει και για τις κοινότητες του ελβετικού κράτους.
1.4. Η δανική νομοθεσία για την απόδοση ιθαγένειας
Η δανική νομοθεσία για την απόδοση της ιθαγένειας. Η δανική νομοθεσία είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και θα ήταν δυνατόν να χρησιμεύσει ως πρότυπο για αντίστοιχες μεταρρυθμίσεις στην ισχύουσα ελληνική νομοθεσία. Στην Δανία πολίτης καθίσταται κάποιος εάν:
1. Έχει έναν γονέα Δανό πολίτη με τη γέννηση του (Πρόκειται για εφαρμογή της νομικής έννοιας του δικαίου του αίματος ήτοι της εθνοφυλετικής καταγωγής (jus sanguinis).
2. Εάν έχει υιοθετηθεί έως την ηλικία των 12 ετών από Δανό πολίτη.
3. Εάν η μητέρα του παντρευτεί Δανό πολίτη πριν ο ίδιος γίνει 18 ετών.
4. Με δήλωση για τους πολίτες των λεγομένων νορδικών χωρών (Φινλανδία, Ισλανδία, Νορβηγία, Σουηδία). Πρόκειται ουσιαστικά για μια απλοποιημένη διαδικασία πολιτογράφησης υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Ενδιαφέρον είναι ότι το σημείο αυτό, όπως και το (1) εισάγουν όρους εθνοφυλετικής καταγωγής και πολιτισμικής συνάφειας στην απόδοση ιθαγένειας.
5. Με πολιτογράφηση.
Στην περίπτωση της πολιτογράφησης, ο ενδιαφερόμενος μετανάστης οφείλει να προχωρήσει σε μία σειρά ενεργειών. Αυτές είναι οι κατωτέρω:
α. Ένα είδος επίσημης δήλωσης πίστης στη Δανία.
β. Πρέπει να αναφέρει όλες τις παραβάσεις που έχει κάνει ή για τις οποίες έχει κατηγορηθεί, ακόμα και για κάτι τόσο ασήμαντο όσο ένα πρόστιμο για υπερβολική ταχύτητα. Αν αργότερα διαπιστωθεί ότι ο μετανάστης είχε αποκρύψει κάποιο στοιχείο, είναι εφικτή η ανάκληση της απόδοσης ιθαγένειας.
γ. Να αποποιηθεί την προηγούμενη ιθαγένειά του.
δ. Να είναι επί εννέα (9) συνεχόμενα έτη μόνιμος και νόμιμος κάτοικος της Δανίας.
ε. Να μην έχει καταδικαστεί σε κάποιο είδος φυλάκισης και να μην εκκρεμούν κατηγορίες εναντίον του. Για κάποια δε αδικήματα προστίθεται χρόνος τον οποίο πρέπει να περιμένει κάποιος για να μπορέσει να πολιτογραφηθεί.
στ. Να μη χρωστά στο κράτος.
ζ. Να συντηρεί τον εαυτό του, να μην έχει δεχτεί κανενός είδους κρατικής κοινωνικής βοήθειας ή επιδόματος για χρονικό διάστημα, το οποίο θα καλύπτει τα τεσσεράμισι (4,5 ) τουλάχιστον από τα τελευταία πέντε (5 ) έτη.
η. Γνώση της δανέζικης γλώσσας είτε με ειδικό τεστ είτε έχοντας περάσει τις εξετάσεις μετά την τρίτη τάξη του Γυμνασίου.
θ. Να περάσει από τεστ πολίτη που εξετάζει τις γνώσεις του για τη κοινωνία, κουλτούρα και ιστορία της Δανίας.
2.1 Η περίπτωση της Ελλάδος
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο της κυβέρνησης του Γ. Παπανδρέου, σε αντίθεση με την κυρίαρχη νομοθεσία στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, προβλέπει ιδαίτερα συνοπτικές και ευνοικές για τους μετανάστες και λαθρομετανάστες προϋποθέσεις πολιτογράφησης:
1. Παρέχει την ελληνική ιθαγένεια κατά τρόπο αυτόματο, ήτοι χωρίς κάποια υποχρέωση υποβολής δήλωσης, με τη γέννηση, σε τέκνα μεταναστών, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει πενταετία νόμιμης παραμονής στην Ελλάδα και αυτό μάλιστα με μία απλή υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους.
2. Παρέχει την ελληνική ιθαγένεια κατά τρόπο αυτόματο, ήτοι χωρίς κάποια υποχρέωση υποβολής δήλωσης, με τη γέννηση σε τέκνα μεταναστών, τα οποία παρακολούθησαν έξι (6) έτη διδασκαλίας και μάλιστα όχι συνεχόμενα σε ελληνικό σχολείο, ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος των γονέων τους, με μία απλή υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους. Σε περίπτωση δε που οι γονείς αμελήσουν να υποβάλουν την ανωτέρω δήλωση για ως άνω αναφερόμενες περιπτώσεις, τα τέκνα αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια κατά τρόπο αυτόματο με μία απλή δήλωση κατά το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στη συμπλήρωση των δεκαοκτώ έως και τα είκοσι ένα έτη.
3. Παρέχει την ελληνική ιθαγένεια σε τέκνα μεταναστών, τα οποία παρακολούθησαν τα τρία (3) πρώτα έτη της υποχρεωτικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα άτομα αυτά θα αποκτούν, όπως και στην περίπτωση (2) την ελληνική ιθαγένεια κατά τρόπο αυτόματο με μία απλή δήλωση κατά το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στη συμπλήρωση των δεκαοκτώ έως και τα είκοσι ένα έτη.
4. Παρέχει την ελληνική ιθαγένεια κατά τρόπο αυτόματο, ήτοι χωρίς κάποια υποχρέωση υποβολής δήλωσης, σε τέκνα μετανάστη γονέα, ο οποίος γεννήθηκε και κατοικεί μόνιμα στην Ελλάδα από τη γέννησή του.
5. Σε περίπτωση, κατά την οποία ένας ενήλικας μετανάστης δεν εμπίπτει σε κάποια εκ των ανωτέρω τεσσάρων κατηγοριών, θεωρείται προϋπόθεση πολιτογράφησης η απλή διαμονή στην Ελλάδα επί πέντε (5) από τα τελευταία δέκα (10) έτη.
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο συνιστά νομική υποχώρηση και αναχρονιστικό πλαίσιο αναφοράς της πολιτογράφησης των μεταναστών, τελεί δε σε ριζική ασυμφωνία με την ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία. Και αυτό διότι η διαδικασία της πολιτογράφησης πραγματοποιείται με ιδιαίτερα απλουστευμένο και πρόχειρο τρόπο για τους μετανάστες της δεύτερης γενιάς και εντελώς αυτόματα για τους μετανάστες της τρίτης γενιάς.
Οι διαφορές ανάμεσα στο πρότυπο της Γερμανίας, της Ελβετίας και της Δανίας και στις προτεινόμενες νομοθετικές μεταβολές στην Ελλάδα είναι πολυάριθμες και δεν αφορούν απλώς στους τύπους, αλλά και την ουσία του νόμου. Το προτεινόμενο ελληνικό πλαίσιο ουσιαστικά προχωρεί στην πολιτογράφηση όλων σχεδόν των μεταναστών και των λαθρομεταναστών. Ενώ στην Δανία απαιτείται η οικονομική αυτοσυντήρηση του μετανάστη και η επί εννέα έτη σταθερή παραμονή του και φυσικά η κατά το διάστημα αυτό άμεμπτη από νομικής άποψης συμπεριφορά του, στο προτεινόμενο ελληνικό νομοσχέδιο το διάστημα αυτό μειώνεται δραστικά στα πέντε έτη, χωρίς αυτό το χρονικό διάστημα να απαιτείται να είναι συνεχές, ενώ δεν υπάρχει ρήτρα για την ενδεχόμενη παραβατική συμπεριφορά του μετανάστη.
Όσον αφορά δε στην εκπαίδευση των μεταναστών απαιτείται απλώς τριετής υποχρεωτική παρακολούθηση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή ο μετανάστης να έχει φοιτήσει έως την Γ΄ Δημοτικού. Με αυτόν τον τρόπο το ελληνικό κράτος θα καταστεί πόλος έλξης ενός ακατάρτιστου και χωρίς πολιτιστικό υπόβαθρο, πληθυσμού μεταναστών, ενώ στην Δανία και την Ελβετία το νομοσχέδιο λαμβάνει πρόνοια για την προσέλκυση μεταναστών με τεχνικές δεξιότητες και γνώσεις. Σε γενικές δε γραμμές η απόδοση της ιθαγένειας πραγματοποιείται πολύ πιο επιμελημένα και έπειτα από αυξημένο χρονικό διάστημα παραμονής στην εκάστοτε χώρα σε σχέση με το προτεινόμενο ελληνικό νομοσχέδιο.
Ενώ στην Δανία απαιτείται η ταυτόχρονη αποποίηση της προγενέστερης ιθαγένειας, στην Ελλάδα ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν εξετάζεται. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ωστόσο, συντηρείται το ψυχικό και ιδεολογικό ρήγμα με το ελληνικό κράτος και δυσχεραίνεται η διαδικασία ομαλής αφομοίωσης των μεταναστών.
2.2 Πρόταση ελληνικής μεταναστευτικής πολιτικής
Ο ισχύων Κώδικας Ελληνικής Ιθαγένειας (Ν. 3284/2004, δημοσιευμένος στο ΦΕΚ 217/τ.Α΄/2004) παρέχει ένα ασφαλές πλαίσιο ανάπτυξης μίας σύγχρονης μεταναστευτικής πολιτικής, συγχρονισμένης με την πολιτική και νομοθετική πραγματικότητα των ευρωπαϊκών κρατών. Ιδίως η διατήρηση του άρθρου 5 του ισχύοντος Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας αποτελεί προϋπόθεση κοινωνικής σταθερότητας και ομαλής ένταξης των αλλοδαπών μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Το άρθρο έχει ως εξής: «Άρθρο 5. Για τον αλλοδαπό, που επιθυμεί να αποκτήσει την Ελληνική Ιθαγένεια με πολιτογράφηση, απαιτείται να:
α) Είναι ενήλικος κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης πολιτογράφησης.
β) Μην έχει καταδικασθεί τελεσίδικα, κατά την τελευταία δεκαετία πριν από την υποβολή της αίτησης πολιτογράφησης, σε ποινή στερητική της ελευθερίας τουλάχιστον ενός έτους ή, ανεξαρτήτως ποινής και χρόνου έκδοσης της καταδικαστικής απόφασης, για εγκλήματα προσβολών του πολιτεύματος, προδοσίας της χώρας, ανθρωποκτονίας από πρόθεση και επικίνδυνης σωματικής βλάβης, εγκλήματα σχετικά με την εμπορία και διακίνηση ναρκωτικών, τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, διεθνή οικονομικά εγκλήματα, εγκλήματα με χρήση μέσων υψηλής τεχνολογίας, εγκλήματα περί το νόμισμα, αντίστασης κατά της αρχής, αρπαγής ανηλίκων, κατά της γενετήσιας ελευθερίας και οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, κλοπής, απάτης, υπεξαίρεσης, εκβίασης, τοκογλυφίας, του νόμου περί μεσαζόντων, πλαστογραφίας, ψευδούς βεβαίωσης, συκοφαντικής δυσφήμισης, λαθρεμπορίας, εγκλήματα που αφορούν τα όπλα, αρχαιότητες, την προώθηση λαθρομεταναστών στο εσωτερικό της χώρας ή τη διευκόλυνση μεταφοράς ή προώθησης τους ή της εξασφάλισης καταλύματος σε αυτούς για απόκρυψη ή για παραβάσεις της νομοθεσίας για την εγκατάσταση και κίνηση αλλοδαπών στην Ελλάδα,
γ) Μην εκκρεμεί σε βάρος του απόφαση απέλασης.
2. Για τον αλλοδαπό που είναι αλλογενής απαιτείται επιπλέον να:
α) Διαμένει νόμιμα στην Ελλάδα δέκα συνολικά έτη την τελευταία δωδεκαετία πριν από την υποβολή της αίτησης πολιτογράφησης. Για τον ανιθαγενή αλλοδαπό ή για τον αλλοδαπό που έχει αναγνωρισθεί ως πρόσφυγας αρκεί διαμονή στην Ελλάδα πέντε ετών μέσα στην τελευταία δωδεκαετία πριν από την υποβολή της αίτησης. Στον ανωτέρω κατά περίπτωση απαιτούμενο χρόνο δεν προσμετράται ο χρόνος που διάνυσε ο αλλοδαπός στην Ελλάδα ως διπλωματικός ή διοικητικός υπάλληλος ξένης χώρας. Η χρονική προϋπόθεση της δεκαετούς διαμονής δεν απαιτείται γι’ αυτόν που είναι σύζυγος Έλληνα ή Ελληνίδας, διαμένει τουλάχιστον επί μία τριετία στην Ελλάδα και έχει αποκτήσει τέκνο, καθώς και για εκείνον που έχει γεννηθεί και κατοικεί συνεχώς στην Ελλάδα. Για τους συζύγους Ελλήνων διπλωματικών υπαλλήλων που έχουν συμπληρώσει, οποτεδήποτε, ένα έτος διαμονής στην Ελλάδα και υπηρετούν στο εξωτερικό, προσμετράται για τη συμπλήρωση του παραπάνω χρόνου και ο χρόνος παραμονής τους στο εξωτερικό λόγω της υπηρεσίας των Ελλήνων συζύγων τους.
β) Έχει επαρκή γνώση της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής ιστορίας και γενικά του ελληνικού πολιτισμού.
3. Αθλητές Ολυμπιακών αθλημάτων που έχουν συμπληρώσει πενταετή νόμιμη παραμονή στην Ελλάδα κατά την τελευταία δωδεκαετία, μπορούν να αποκτήσουν την Ελληνική Ιθαγένεια, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5 έως 9 του παρόντος Κώδικα, εφόσον έχουν δικαίωμα να αγωνιστούν στην αντίστοιχη ελληνική εθνική ομάδα, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς του οικείου αθλήματος, μετά από εισήγηση της οικείας εθνικής ομοσπονδίας και σύμφωνη γνώμη της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής».
Ενδεχόμενες τροποποιήσεις στην ισχύουσα νομοθεσία είναι δυνατόν να αφορούν επιμέρους διατυπώσεις του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, όχι όμως την ουσία του. Οι υποψήφιοι προς πολιτογράφηση αλλοδαποί θα πρέπει να υποβάλλουν σχετικό αίτημα προς τις ελληνικές αρχές, το οποίο δέον, όπως εξετάζεται άπαξ, ήτοι δεν θα πρέπει να υφίσταται δυνατότητα εκ νέου υποβολής αιτήματος πολιτογράφησης ή η δυνατότητα άσκησης έφεσης κατά ενδεχόμενης απορριπτικής απόφασης. Οι ελάχιστες τυπικές προϋποθέσεις, τις οποίες θα πρέπει να πληροί ο υποψήφιος προς πολιτογράφηση, είναι δυνατόν να είναι οι εξής:
α. Να είναι ενήλικος κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης πολιτογράφησης.
β. Να είναι μόνιμος και νόμιμος κάτοικος του ελληνικού κράτους για συνεχόμενο χρονικό διάστημα δέκα (10) ετών πριν από την υποβολή της αίτησης πολιτογράφησης. [αντί για 12, όπως ίσχυε έως τώρα με τον Ν. 3284/2004]
γ. Να έχει στην κατοχή του άδεια ή δικαίωμα διαμονής.
δ. Να έχει λευκό ποινικό μητρώο. Να μην έχει καταδικαστεί σε κάποιο είδος φυλάκισης και να μην εκκρεμούν κατηγορίες εναντίον του.
ε. Να αποδέχεται τις αρχές του ελληνικού Συντάγματος.
στ. Να μη θέτει σε κίνδυνο την εσωτερική ή εξωτερική ασφάλεια του ελληνικού κράτους.
ζ. Να γνωρίζει την ελληνική γλώσσα σε ικανοποιητικό επίπεδο.
η. Να έχει αφομοιωθεί από πολιτιστικής άποψης, ήτοι να έχει επαρκή γνώση της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής ιστορίας και γενικά του ελληνικού πολιτισμού.
θ. Να έχει την δυνατότητα οικονομικής συντήρησης τόσο του εαυτού του όσο και των μελών της οικογένειάς του, χωρίς να λαμβάνει κρατικό επίδομα.
ι. Να αποποιηθεί της προηγούμενης ιθαγένειάς του. Εξαιρούνται οι πολίτες κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι μπορούν να διατηρήσουν την ιθαγένεια της χώρας προέλευσής τους.
Τα τέκνα αλλοδαπών γονέων, τα οποία έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, λαμβάνουν την ελληνική υπηκοότητα μόνον σε περίπτωση που έχουν γεννηθεί μετά την 1/1/2010 και ισχύουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο γονέων του τέκνου πρέπει να διέθετε οκτώ (8) έτη νόμιμης και μόνιμης διαβίωσης στην Ελλάδα προτού το τέκνο γεννηθεί. Και πάλι η ελληνική ιθαγένεια δεν θα απονέμεται κατά τρόπο αυτόματο, αλλά κατόπιν σχετικής υποβολής αίτησης κατά το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στη συμπλήρωση των δεκαοκτώ έως και τα είκοσι τρία έτη.
Η ενσωμάτωση των μεταναστών πρέπει να είναι σταδιακή και ομαλή, ώστε να αντιστοιχεί προς τις δυνατότητες του ελληνικού κράτους και προς την ικανότητα αφομοίωσης της ελληνικής κοινωνίας.
Κρίνεται επιτακτική η ίδρυση Υπουργείου Μετανάστευσης, Ενσωμάτωσης και Εθνικής Ταυτότητας κατά το πρότυπο του γαλλικού Υπουργείου Μετανάστευσης, Αφομοίωσης, Εθνικής Ταυτότητας και Κοινής Ανάπτυξης (Ministère de l’immigration, de l’integration, de l’identité nationale et du développement solidaire). Διακηρυγμένοι σκοποί του προτεινόμενου ελληνικού Υπουργείου είναι δυνατόν να είναι:
α. Η ενσωμάτωση των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία
β. Ο έλεγχος των διεθνών μεταναστευτικών ροών.
γ. Η προβολή της Κυρίαρχης Εθνικής και Ευρωπαϊκής Κουλτούρας στο πλαίσιο της πραγματικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
δ. Η ενίσχυση της συλλογικής ταυτότητας της ελληνικής κοινωνίας.
από Άναυδος - http://o-anavdos.blogspot.com/ — 7 Ιανουαρίου 2010 @ 08:42
Κύριε Εμπνευστή του νομοσχεδίου,
εσείς που θα είστε, να έρθουμε να σας βρούμε, όταν:
- η Ήπειρος θα ψηφίζει ΝΑΙ στην ενοποίηση των εδαφών που θα κατέχουν οι εξαπλωμένοι στα Βαλκάνια Αλβανικοί πληθυσμοί;
- η Θράκη θα έχει τόσο κατευθυνόμενο Μουσσουλμανικό πληθυσμό ώστε να θεωρείται και επίσημα σαν αύξηση των Τουρκικών εδαφών προς την Ευρώπη;
- τα Τουρκικά μαχητικά θα κάνουν παραβιάσεις άνωθεν των Ελληνοσκοπιανών συνόρων που θα βρίσκονται (τα σύνορα) στο ύψος της Λαμίας;
- οι Έλληνες θα είναι σκόρπιοι, πλέον, ανα την Ευρώπη έχοντας μεταναστεύσει με την σειρά τους;
- θα έχει αποτύχει το σύστημα της Δημόσιας παιδείας (σε αντίθεση με την τώρα επιτυχία του) να «εμφυσήσει» την συγχώνευση των Μεταναστών με την Ελληνική Κοινωνία;
Φοβηθήκατε που ρωτώ που θα είστε τότε;
Όχι, απλά το ρωτώ για να έρθουμε να μείνουμε και μεις μαζί σας.
από Γιώργος Κακαρελίδης - http://gkakarel.wordpress.com/ — 7 Ιανουαρίου 2010 @ 16:12
Αγαπητοί,
παραθέτω μια ετυμολογική προσέγγιση στο Ν/Σ σας.
Επειδή η Ελληνική δεν περιέχει συνώνυμες λέξεις χωρίς να υπάρχουν ουσιώδεις διακρίσεις, και σε σχέση με την διευκρίνησή σας ότι ιθαγένεια = υπηκοότητα
έψαξα στο λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης, του Ι. Σταματάκου (καθηγητού και ακαδημαϊκού) και διαπίστωσα τις παρακάτω ερμηνείες τις οποίες παραθέτω περιληπτικά (η συμπύκνωση δική μου) στην πολυτονική εκδοχή τους:
ἒπηλυς: ὁ ἐρχόμενος εἰς τινὰ τόπον ὁ νεωστὶ ἐλθὼν, ὁ ξένος
ἰθαγενὴς: [ ετυμ. ἰθα = ἐνταῦθα + γένος ] -> ὁ γεννηθεὶς ἐδῶ, κατ᾽εὐθεῖαν, ἐκ νομίμου γάμου. Γιὰ ἒθνος -> οἱ κατ᾽ εὐθεῖαν ἀπόγονοι σὲ ἀντίθεση μὲ τοὺς ἐπήλυδας
ὑπήκοος: [ὑπακούω] -> ὡς καὶ νῦν,ἀλλὰ καὶ οἱ ἀνήκοντεες εἰς τὴν συμμαχίαν ( τῶν Ἀθηναίων ), οἱ φόρου ὑποτελεῖς
Ἒθνος, -εος: (ἐτυμ. ἒθος, Fheθος, svedhas, sibha sibja) ->ὁμάδα ἀνθρώπων , συνηθειῶν, παραδόσεων, κοινότητος, κατὰ γραμμή αἲματος οἰκειότητος.
=======
Από τα ανωτέρω εύκολα συμπεραίνει κάποιος ότι
Η Ιθαγένεια είναι ριζικά διαφορετική από την Υπηκοότητα:
Υπηκοότητα = επαγγελματική ή πολιτική σχέση με το κράτος, οιουδήποτε, που ζεί και εργάζεται [νόμιμα] και πληρώνει φόρους και εκτελεί τις υποχρεώσεις εσωτερικών και εξωτερικών σχέσεων.
Η υπηκοότητα δεν του εκχωρεί δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι στο Βουλευτήριο ή στα αποφασιστικά όργανα και συνελεύσεις.
Το τελευταίο είναι προνόμιο των ιθαγενών , με άλλα λόγια των μετεχόντων στις παραδόσεις και συνήθειες της κοινότητος, περιλαμβανομένων των πυλώνων της μεταφυσικής και του Πολιτισμού δηλ. Αξιών και Παιδείας.
Ας σημειωθεί ότι διακριτότητα μεταξύ ιθαγένειας και υπηκοότητος με παραπλήσιες λίγο πολύ διαφοροποιήσεις υπάρχει τόσο σε επίπεδο χωρών μελών της ΕΕ όσο και στην ίδια την ΕΕ.
(δείτε εδώ http://ec.europa.eu/youreurope/nav/el/citizens/citizenship/citizenship
και εδώ
http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/2009/12/blog-post_601.html
Κατά συνέπεια είναι ακατανόητη η εμμονή στην χορήγηση ιθαγένειας αντί υπηκοότητος που διατρέχει το Νομοσχέδιο αλλά και προγενέστερους Νόμους.
Οθεν, σας παρακαλώ, να αποσυρθεί και να γίνει σε συνεργασία με την ΕΕ, καλύτερη επεξεργασία και εν συνεχεία δημοψήφισμα.
Γιώργος Κακαρελίδης
Καθηγητής Εφαρμογών Επιχ. Ερευνας & Στατιστικής ΤΕΙ Πατρών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑ