Είναι αναμφισβήτητο γεγονός πια, ότι σε όλο το δυτικό κόσμο η μεγάλη μάζα των διανοουμένων είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από το κεφάλαιο ή από την εξουσία. Οι μηχανισμοί είναι γνωστότατο. Η εύνοια, η συμμετοχή σε " ερευνητικά προγράμματα " που συνδέονται με την παραγωγή, η παροχή υπηρεσιών με την τυπική ιδιότητα του συμβούλου, του τεχνοκράτη, του εμπειρογνώμονα ή ακόμα και του «γκουρού», κατέστησαν την διανόηση «επάγγελμα»...».

Κ
. Τσουκαλάς

« It is now an undeniable fact that throughout the western world the intellectuals are strongly dependent on the capital and the «power». The mechanisms are well known. These are the favouritism, the participation in «research projects» associated with the production, the status of consultant, the technocrat, the expert, or even the «gurus».All these have made the intellectuals a professional cast of people in the service of political, economical and social elites.

C. Tsoukalas

11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2010

Τι περιμένουνουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.
Γιατί μέσα στην σύγκλητο μια τέτοια απραξία;
Τι καθοντ’ οι συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα!

Τι νόμους πια θα κάμουν οι συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν!

Κυριακή 26 Ιουλίου 2009

ΚΡΙΣΤΕ ΜΙΣΙΡΚΩΦ ΚΑΙ ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΕΘΝΟΤΗΤΑ


O Κρίστε Μισίρκωφ, υπήρξε ο θεωρητικός του Σλαβομακεδονικού Νεο-Εθνικισμού, στις αρχές του 20ου αιώνα. Στο βιβλίο του «Μακεδονικές Υποθέσεις», Σόφια 1903, Μετάφραση εκδόσεις Πετσίβα, Αθήναι, 2003, προσπαθεί να τεκμηριώσει την ύπαρξη της «Μακεδονικής Εθνότητας», χωρίς να διστάζεινα τεκμηριώσει την ανυπαρξία ιστορικής συνέχειας των Σλαβομακεδόνων με το αρχαίο Ελληνικό παρελθόν της Μακεδονίας.

Στις σελίδες 127-138 ανφέρει.

1) «..Αν ο σχηματισμός των νοτιοσλαβικών λαών υπήρξε μία ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ διαδικασία, δεν είναι απίθανο να ξανασυμβεί στην σύγχρονη εποχή. Μέσα στο νοτιοσλαβικό γλωσσικό σύμπλεγμα υπάρχουν μερικοί κλάδοι, εκτός από τις πολιτικές οντότητες των Βουλγάρων και των Σέρβων, οι μακεδονικές διάλεκτοί.

Έτσι όπως είναι συνδεδεμένοι αυτοί οι κλάδοι έχουν πιο στενή σχέση με τους βουλγαρικούς στην ανατολική και τους σερβικούς στον βορρά. Κανένα όμως απ αυτά δεν επικράτησε οριστικά, και σταδιακά υπεχώρησαν ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ Η ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ «ΣΛΑΒΟΣ» ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΛΗΣΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΙΟΤΑΝ. ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΛΕΓΟΤΑΝ «ΣΛΑΒΟΙ» ΚΑΙ ΜΕΤΑ «ΣΕΡΒΟΙ» Η «ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ», ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ Η ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΑΥΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΑΛΛΟΤΡΙΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, ΠΟΥ ΠΙΑ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥΣ»

2) «Το όνομα «Μακεδόνας» χρησιμοποιήθηκε πρώτα από τους ΣΛΑΒΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, ΩΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΟΣ, για να δηλώσουν την καταγωγή τους. Είναι μάλιστα πολύ γνωστό ανάμεσα τους και όλοι το χρησιμοποιούν για να αυτοπροσδιορίζονται. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: ακόμα και ο σχηματισμός των εθνοτήτων είναι μία ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, άρα υπάρχουν όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις ώστε η Μακεδονία να εξελιχθεί σε μία ανεξάρτητη εθνογραφική περιοχή. Οι Μακεδόνες έχουν μία κοινή χώρα, η οποία σταδιακά με τις μεταρρυθμίσεις (το 1903) εξελίσσεται σε ένα ανεξάρτητο πολιτικό σχήμα (τεχνική εθνότητα με τοπικά κριτήρια) , όπου υπάρχουν μερικοί κλάδοι του ΝΟΤΙΟΣΛΑΒΙΚΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ οι οποίοι εύκολα μπορούν να ενοποιηθούν μέσω μίας αμοιβαίας συμφωνίας (τεχνική εθνότητα) ότι θα χρησιμεύσουν σαν λογοτεχνική γλώσσα…»(Τεχνική Γλώσσα).»

3) Στην σελίδα 100 αναφέρεται σε «Σλάβους Μακεδόνες», υπονοώντας βεβαίως ότι υπάρχουν κι άλλές Εθνότητες στον Γεωγραφικό χώρο της Μακεδονίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ